Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Sunday, February 13, 2011

Lawatan Penanda Aras Sekolah Tinggi Kluang









Lawatan penanda aras adalah salah satu program yg dilaksanakan untuk melawat, berkongsi idea, pengalaman dan perkongsian antara sekolah dengan sekolah yg lain. 11/2/2011..hari jumaat.. kami dr SMK Taman Daya 2 telah berbondong2 ke Kluang..utk melawat ke Sekolah Tinggi Kluang. Sekolah ni adalah sekolah yg ditubuhkan dr tahun 1939..masa tu akie belum lahir pun. Seronok jugak tengok sekolah yg pernah jadi markas tentera jepun masa perang dulu. Apa yg pasti sekolah ni ada kelas yg tersendiri.. dr sudut sejarah mahupun pencapaian akademik & Kokurikulumnya. Terpegun seketika bila melawat galeri sejarah sekolah ni.. macam mini muzium. Begitu juga dgn pusat sumber, galeri seni, bilik pengakap udara.. syabas dan tahniah buat pengurusan dan warga sekolah kerana berjaya memartabatkan ilmu dan budaya keilmuan di sekolah ini. Apa yg pasti.. kami dapat belajar sesuatu melalui program ini.

2 comments:

Hairun Azmi said...

Lamanya usia sekolah tu...

Parah diserang harimau

bakaneko said...

aku belajar kt situ dulu... bapak aku pon pena sekolah kt situ tapi time tu panggil English School... cikgu BI aku pon pena sekolah kt situ.. so bayangkan le, berapa tuanya sekolah tu.. nasib bangunan2 tu masih kukuh... hahahaha...

satu soalan, sejak bile lak sekolah tu ade galeri sejarah? zaman aku sekolah dulu takdo pon... LOL