Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Wednesday, June 2, 2010

Maulid ar-Rasul 2010






Malam tadi buat Qiammullail dengan anak2 T3/T5/KAA..paginya kita sambut pulak Majlis Maulid ar-Rasul.. Akie rasa penat la jugak..tapi bila nengok anak2 akie yang bersemangat pagi tu..hilang rasa penat & ngantuk. Beberapa atucara telah akie atur untuk sambutan Maulid kali ni..semua ada cuma tahun ni akie tak buat acara berarak.. tengoklah tahun2 depan camne. Sambutan tahun ni dimulai dengan acara pertandingan marhaban & nasyid.. sakan anak2 akie mengalunkan suara merdu ala2 padang pasir..sambil memperagakan baju raye tahun lepas diaorang.. banyak jugak bakat terpendam yang dapat di uploadkan pada pagi tu...yang "sumbang" , piching lari & macam2 lagi la.. tahun depan akie nak bagi juri utk bagi comment..bole buat akademi nasyid ni.

Tahun ni akie ada jemput al-Fadhil Ustaz Mohd Ariff Jasiman @ Nin, dari Maahad Johor jadi penceramah.. Alhamdulillah, alfadhil Ustaz dapat menyampaikan isi ceramah dengan baik.. tahun ni juga ada anugerah Tokoh Maulid yg diungguli oleh Saudara Muiz dan Saudari Nor Hidayah dari tingkatan 5. Moga kalian jd insan yang berjaya dunia akhirat akie doakan. Acara yang paling seronok ialah acara jamuan.. kali ni diadakan di kantin sekolah...makan atas lantai beralas tikar yang dipinjam dr Surau Setia.. pakai dulang.. ke talam.. sama aja la... menunya nasi beriani gam UHU.. masing2 makan tak pandang kiri kanan dah... Alhamdulillah..kenyang semuanya..cikgu cikgi dapat jugak buat balik tapau.. moga tahun hadapan sambutan maulid akan lebih meriah.. sambutan maulid tak lah sepenting mana.. apa yg lebih penting ialah kita menghayati sunnah Rasul serta mengamalkannya dalam kehidupan kita...


No comments: