Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Sunday, May 30, 2010

Selangkah ke Alam Barzakh...






Assalamualaikum...

Hidup sebagai guru ni banyak dugaan.. ada yang seronok...ada yang sedih.. ada yang lucu.. ada pulak yang boleh menimbulkan kemarahan dan stress yang berpanjangan. Bebaru ni.. akie ada la mengajo bebudok tingkatan 3.. bab pengurusan jenazah.. Bebudak.. akie tengok tak sabo2 bila melihat akie hamparkan tikar kat tengah2 musolla.. tak payah bukak buku.. x payah buat nota..


Lepah tu barulah diaorang tau.. ooo rerupanya akie nak ajar cara2 nak mandi & kafan jenazah.. Mula2 akie mintak sorang jadi volunteer.. sukarelawan la tu.. sape nak jadik jenazah.. jeng2.. memasing dok tunjuk menunjuk... engko suruh aku...aku suruh engko.. tapi akhirnya adalah jugak yang sukarela jadik jenazah.. maka akie pun ajor la apa2 yang patut..bila kita berhadapan dengan jenazah.. Alhamdulillah..nampak diaorang faham... tapi x tau la... seronok mengajar gini sebab macam2 soalan dan respon semulajadi datang dr anak2 akie tu... semoga korang nanti jadik insan yang berguna.. boleh diharapkan dalam melakukan perkara2 fardu kifayah macam ni.. Insyaallah...

1 comment:

nakata said...

ana sungguh syukuran dapat ustaz dan pendidik yang bagus syukur...alhamdulillah