Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Sunday, February 20, 2011

Pengakap











Pengakap.. badan uniform yang biasanya ada kat sekolah2. Masa sekolah rendah dan menengah akie jadi ahli pengakap..tut2..bila jadi cikgu pun jadi pengakap jugak. Pengakap ni ada 3 jenis..iaitu pengakap darat (biasa kita tengok) baju kelabu..kedua pengakap udara (jarang ada) dan bajunya warna biru laut..siap ada sayap lagi. Ketiga, pengakap laut (jarang jugak) pakai baju warna putih. Masing2 ada fokus dan objektif yg berbeza2 ikut unit. Kalau pengakap luar negara pulak, macam2 baju dan skaf yg diaorang pakai. Kalau ada peluang nak tengok pengakap..pergilah jamboree antarabangsa..tahun 2011 ni dengar cerita, jamboree buat kat Kuala Terengganu..

2 comments:

Cikgu CTE said...

mcm gambo masa nak mengurat orang rumah je...gurau je....

Miecyber said...

Ahli pengakap jugak dulu...

Kadar celik huruf wanita Malaysia terbaik di dunia