Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Tuesday, July 20, 2010

Tabung Haji..






"ahhh...abislah ustaz..macamana ni.." la ngape kak Ana oiii... "semalam...kak ana pegi tabung haji..daftar utk pergi haji..ustaz tau tahun bila giliran kak ana... tahun 2066...entah sempat ke idak tah kak ana pergi..". Emm macam tu la fenomenanya sekarang ni.. apapun azam & niat utk melaksanakan rukun Islam ke 5 tu perlu ada dlm diri.. kalau diizinkan Allah swt.. dapatlah kita menjadi tetamu Allah swt..

Baru2 ni kat sekolah Akie, pihak MAKDIS telah menjayakan majlis penyerahan buku simpanan TH utk para pelajar. Seorang penderma budiman telah memberi sumbangan RM2 utk seorang pelajar bagi membuka akaun TH.. Alhamdulillah, semoga sumbangan beliau diterima Allah swt. Para pelajar yg menerima buku akaun secara tak langsung tersemat dihatinya..suatu hari nanti..aku akan pergi haji.. Akie sendiri belum berpeluang utk menziarahi Tanah Suci..Allah shj yg tau betapa memuncaknya keinginan dalam diri ini utk menziarahi rumah Allah..Maqam Rasullullah dan bumi para anbia'... semoga Allah mempermudahkan kita untuk ke sana.. suatu hari nanti... amin..

1 comment:

terokai seni said...

insyaallah niat yang baik akan dipermudahkan Allah