Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Thursday, January 13, 2011

3 Perkataan yg mengubah segalanya..


macam biasa dengar aja entri kali ni.. tapi akie nak jugak komen.. sebab bunyinya menarik.. sekali pikir kita akan mengangguk setuju dengan kebenarannya. Terlalu mudah sebenarnya utk mengubah sesuatu melalui kata2.. mudah diucap.. simple.. tetapi akan memberi impak yg besar samada dalam perhubungan, persahabatan, rumahtangga, pentadbiran atau dalam apa situasi sekalipu.. mari kita lihat betapa hebatnya ucapan2 positif berikut dr sudut impaknya kepada org lain...

" Terima kasih..sayang/emak/abah/cikgu/adik/akak/abang"
" Saya suka awak "
" Abang cinta Mia "
" Adik sayang mak "
" saya minta maaf "
" saya maaafkan awak "
" berilah saya peluang "
" Saya rujuk awak "

Namun "3 perkataan" juga akan berubah negatif jika digunapakai utk tujuan yg tidak baik.. hubungan mungkin terputus.. berlaku pergaduhan.. kekecewaan berpanjangan dan sebagainya

" Adik benci abah "
" Abang cerai awak "
" Jangan ganggu saya "
" Hidup sangat membosankan "

Kesimpulannya : GUnakan "3 perkataan" dengan sebaik mungkin & secara yg positif agar kita akan menikmati kesan yg positif dlm hidup. Segalanya terpulang pada diri sendiri.. fikir-fikirkanlah

1 comment:

suzieapai said...

huhuhu...kerana mulut badan binasa ustaz wei..