Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Saturday, January 15, 2011

Bijak buat pilihan..


Sabtu dan ahad tiba lagi.. maknanya kita tak perlu pergi bekerja..x perlu pergi sekolah.. lupakan kesibukan, keserabutan, kepenatan & segala hal berkaitan dengan kerja.. sekarang masa utk kita REHAT.. sudah 5 hari kita memerah tenaga dan akal utk bekerja.. berilah peluang & ruang utk badan, akal & emosi kita pula utk menikmati erti kerehatan.

Kerja & tugas takkan habis.. selagi kita bekerja. Justeru itu, kita perlu bijak memilih dan membahagikan masa dgn baik. Kadang2 kita tersilap menggunakan waktu rehat utk menyiapkan kerja..padahnya kita tidak lagi memiliki waktu utk REHAT. Akhirnya, hadiah yg kita dapat ialah..STRESS. Hal ini sememangnya mudah utk diperkatakan namun aplikasinya dlm kehidupan masih boleh diperbincangkan...hanya jauhari mengenal manikam...

3 comments:

Hairun Azmi said...

Rehat juga penting...

Ana Raffali ikon Jabatan Muzium

URY said...

Kadang2 hujung minggu pu xdpt rehat... kena bawa anak dan isteri jalan2 plak... Klau x boring plak anak2 asyik dok skolah&rumah.

terokai seni said...

koi ingat buat pilihan nok ngundi.