Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Sunday, February 27, 2011

Tahbibul Lughah..KAA 2011









Bahasa Arab adalah bahasa al-Quran..ia juga bahasa di dalam kubur..dan pastinya bahasa di hari akhirat. Maka beruntung benarlah mereka yg dapat menguasainya dengan baik.. akie belajar bahasa Arab start ting 1 sampai tingkatan 7 (enam atas) pastu sambung lagi kat universiti 4 tahun.. sambung lagi kat maktab setahun.. tapi sayang tak dapat menguasai bahasa Arab dgn baik..sedih2.. kawan2..anak2..yg ada peluang belajolah bahasa ni.. jangan tinggal..sebab jika satu2 bahasa yg kita belajar ditinggalkan.. bahasa tu sendiri yg akan tinggalkan kita pulak nanti..

Tahbibul Lughah..mencintai bahasa.. program utk anak2 kelas aliran agama KAA dimana mereka terlibat dengan program2 untuk meningkatkan kecintaan pada bahasa Arab. Majlis penutup disempurnakan oleh al-Fadhil Ustaz Mahmood Kassim, Pen PPD Pendidikan Islam, Pasir Gudang. Syukran ya ustaz.. tahun depan datang lagi..

No comments: