Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Wednesday, August 18, 2010

Keli oh keli..




Keli..catfish rasenya omputeh panggil.. penuh dgn khasiat.. zaman dulu2 akie selalu mancing ikan ni kat parit depan rumah.. masa tu mcm2 ikan ade.. ikan haruan, keli, puyu kuning, sepat, belida, bulan.. ular pun sangkut kat kail. Tp ngail suka2 je.. tak makan pun. sekarang ni ikan2 ni dah mencanak harganya sebab payah nak dapat.. mana taknya semua parit dah kena timbus buat projek perumahan.. budak2 sekarang dah x pandai mancing2 ni.. gelanggang permainan diaorg kat cc.. main ps.. mcm2 lah.. sekali sekali akie rindu dgn kenangan main lastik.. senapang peluru terung.. bedil buluh.. police sentri.. zero point.. galah panjang.. emm mana agaknya pergi kawan2 zaman budak2 dulu tu.. gambo yg akie attach ni ialah gambo ternakan keli dlm kanvas dan dlm takung.. bole buat kat tepi rumah aja.. yg dlm kanvas tu boleh bela sampai 2 ribu ekor.. ternakan ni abang akie yg buat.. kat belakang umah dia aje.. dapat jugak tambah pendapatan.. bravo brother..

1 comment:

PUSAT TERNAKAN KELI KANVAS PULAU PINANG said...

Apa kata jom g tgk blog Ikan Keli...
best!!! macam2 cerita ttg ikan keli yg anda x pernah terfikir....Jom kawan... :)