Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Friday, September 10, 2010

Sumbangan Ramadhan...










Mafhum Hadis Rasullullah saw : 3 perkara yg tidak akan terputus wp seseorang itu telahpun meninggal dunia iaitu : ilmu yg memberi manfaat, sedekah jariah & doa anak yg soleh.

Maknanya 3 perkara ini kalau kita dpt laksanakan ketika hidup.. insyaAllah.. manfaatnya akan berterusan wp tika itu kita sudah berada di alam barzakh. Justeru.. pilihan ditangan kita. Tepuk dada.. tanya iman.

Pada Ramadhan kali ini, sekali lagi MAKDIS TD2 berusaha keras utk mencari dana dari para dermawan utk menjayakan prog sumbangan ramadhan utk anak2 yatim, piatu dan anak2 yg miskin di sekolah ini. Alhamdulillah.. ramai yg membeli saham akhirat yg dibuka.. sumbangan dtg mencurah2.. baik dr ibubapa mahupun warga pendidik. Seramai 76 orang anak2 yg telah terpilih utk menerima sumbangan yg disediakan. Diharap sedikit sumbangan ini akan dapat membantu anak2 ini & keluarga mereka utk menyambut lebaran kali ini

No comments: