Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Monday, October 18, 2010

Menjadi Tetamu Allah swt...



"Panggilan Haji...telah tiba lagi...menunaikan ibadah...panggilan Baitullah...Tanah suci Mekah..Ya Makatul Mukarramah..." Gitulah lebih kurangnya lirik lagu radio & TV zaman dulu.. seingat akie le. Tak tau le zaman sekarang camne pulak lagunya. Apa pun.. sekarang ni.. mana2 kita dengar sedara seislam kita telah berangkat ke Tanah Suci Mekah.. Beruntung..bertuahnya mereka dijemput menjadi tetamu Allah swt utk tahun ini.. mengunjungi Baitullah (rumah Allah), kaabah, menziarahi maqam Rasullullah, tawaf, saie, wukuf di arafah.. segala perlakuan mereka dikira ibadah.. yg mendapat keberkatan dan pahala yg berganda2.. ya Allah.. sampaikanlah kami ke Makkah utk kami menyempurnakan rukun Islam ke 5.. berikanlah kesempatan utk menunaikan
haji..permudahkanlah kami ya Allah... Amin.

Pada 23.10.10 akan datang ni, puan Pengetua SMK Taman Daya 2, Pn Jamiah Bt Kechut & suami akan berangkat ke Makkah utk menunaikan haji. Satu jamuan doa selamat & bacaan yaasin telah dibuat di kediaman beliau pada 17.1o.1o di Taman Rinting.. Semoga puan sekeluarga selamat pergi & selamat kembali. jangan lupa doakan kami..

No comments: