Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Sunday, February 27, 2011

Conteng dinding






Acara menconteng dinding adalah acara yg dianggap negatif dan diistilahkan sbg Vandalisme.. mane taknye..dinding yg elok2..cantik..tetiba penuh dengan tulisan2 yang tak bermoral.. kalau kat sekolah..nama yg dilakar..standard la..siapa lagi..nama guru disiplin la..kalau pengetua atau gpk hem garang..nama tu pun jadi mangsa..macam2 gelaran buruk dan jijik diberi oleh anak2 yg nakal tu, guru membalasnya dengan memberikan mereka ilmu.. aarr mulia sungguh kerjayaku. kalau kat tandas awam..lain pulak ceritanya.. pelbagai iklan dan tawaran serta lakaran yg mengghairahkan pula yg menanti di dalamnya.. entahlah ye..

Tapi yg akie nak cerita ni lain sikit, conteng dinding yang ni dibenarkan..malah disediakan hadiah lagi untuk mereka yg menconteng dgn cantik.. entah macamana hari ni ter"berjalan" ke The Zone JB.. dan kebetulannya ada pertandingan menceriakan dinding pagar The Zone tu dgn mural 1 malaysia.. bagus jugak.. cantik2 gambar yg dilukis.. selain dapat mencurahkan bakat, ia juga menceriakan suasana..

2 comments:

terokai seni said...

la gone koi miss... bule gak perabih bakat kat situ

Hairun Azmi said...

Conteng cantik cantik takperlah kan...

Tatu