Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Saturday, June 19, 2010

Oh..Strawbery..






Strawbery..ialah buah yang selalu kita jumpa atas kek & hanya hidup subur di kawasan yang bercuaca sejuk. Nampak manis..tapi bila dimakan..x semestinya manis..ada yg masam rasenya.. oleh kerana payah nak jumpe buah spesis ni kat tempat akie..jadi hentam jugaklah..masam pun masamlah.. yg penting..amik gambo.. leh wat kenangan & tunjuk kat anak cucu.. Kebun yg akie ziarah ni kat kaki bukit Genting..Goh Tong nama tempat dia..kalau x silap la..ala tempat mula2 naik skyway nak naik genting tu la.. taklah sejuk sangat cuacanya.. sempat jugak masuk kebun..petik sendiri..RM8 utk 100gram...anak2 akie yg pegang gunting..jumpe buah je nak gunting..bankrup la bapak ko ni nak oi.. last2..masa timbang kat kaunter..ok je.. ngam2 100gram..petik banyak pun sapa nak perabih nanti.. oklah..lain taun datang lagi

2 comments:

cemomoi said...

uik tak tau la pulak kat genting pon ande orang buat kebun stroberi

Akie.. said...

pah palaih awok...kate dok belah nu...kawan yg dok belah2 cni pun tau..ha2...terjumpe sebenonye