Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Tuesday, June 1, 2010

Qiammullail : Tazkiyatun Nafs 2010






Alhamdulillah.. tahun ni, sekali lagi akie berjaya mengadakan program qiammullail utk anak2 akie yang dok kat ting 3 dan 5. Semuanya berkat kerjasama cikgu cikgi TD2..syukran. Tapi tahun ni ada penyertaan baru dr anak2 dr kelas KAA ting 1 dan 2. Overall..betoi ke idak akie eja.. semua ok, cuma akie terkilan jugak sebab yang ikut prog ni hanya pelajar lelaki aje.. atas faktor2 keselamatan semua tu.. takut2 karang tengah2 malam anak2 perempuan akie tu menjerit ke berlari ke padang ke.. mane nak ngejonye.. x larat akie weh.. Alhamdulillah prog malam tu berjalan lancar.

Malam tu akie dapat lihat anak2 akie yang selamanya terbiar & tak terjaga solatnya bersama2 solat... yang baik tu ok lah.. Apa yg pasti hampir 90% anak2 akie yang datang malam tu belum pernah buat qiammullail.. Solat Taubat, Solat Hajat, Solat Tasbih, Solat Witir..antara solat yg kami buat seawal jam 4 pagi...ketika insan2 lain lena diulit mimpi indah.. Bagi Akie..Keyword dia ialah "pendedahan & pengalaman".. akie berdoa, suatu hari nanti anak2 akie tu terbuka utk buat qiammullail secara sendirian.. lebih baik lagi buat secara konsisten ibadah tu. ketenangan..kedamaian..kebahagiaan hidup akan menghiasi hidup kita kalau kita amalkan qiammullail walaupun pelbagai masalah datang melanda... Kalau tak percaya.. amallah... cuba.. dengan sedikit paksaan pada mulanya.. ibadah ini akan mendatangkan keseronokan pada kita...

No comments: