Ahlan Wa Sahlan....

Selamat Datang... Moga ruangan yang tersedia menjadi platform yang positif untuk kita berkongsi idea dan input yang insyaAllah mampu menjana minda dan pemikiran kita bersama.

Friday, November 5, 2010

Teguhkan Iman & pegangan..



Seorang gadis telah dicampakkan oleh teman lelakinya dari tingkat 25 sebuah bangunan. Gadis ini tetap mempertahankan maruah dan kesuciannya daripada dinodai sang lelaki yg sudah kemaruk dipengaruhi nafsu syaitan. Biarlah aku mati..drp aku menerima laknat Allah kerana melakukan maksiat zina..

Semasa jatuh pada tingkat ke 20, gadis tersebut disambut oleh seorang pelancong Jerman, lalu gadis ini mengucapkan kata syukur kerana terlambat, namun sang pelancong meminta "balasan" budi baiknya itu dengan meminta si gadis melayaninya ditempat tidur, jika tidak dia akan dilepaskan jatuh ke bawah.. sekali lagi si gadis nekad & berpegang teguh pada prinsipnya.. lalu dia dicampak ke bawah sekali lagi..

Si gadis bertawakkal pada Allah swt.. tiba ditingkat 10..seorang pelancong Arab pula sempat menyambutnya.. sebagaimana pelancong Jerman.. si pelancong Arab juga meminta balasan utk "budi" baiknya itu.. dan akhirnya si gadis dicampak lagi ke bawah. Akhirnya bila tiba di tingkat 1 bangunan.. sebelum sampai ke tanah.. seorang ustaz sempat menyambut si gadis.. belum sempat berkata2..ustaz yg sedang memegang gadis itu..merasa bersalah kerana memeluk si gadis.. dan berkata "Astagfirullahhal azim...batal pulak air sembahyang ana.." lalu secara x sengaja dia melepaskan gadis itu.. Jatuhlah akhirnya si gadis..tetapi tanpa mengalami sebarang kecederaan.. Allah telah menyelamatkan gadis ini kerana kekuatan...akidah..pegangan..prinsip..tawakkalnya pada Allah swt

Pengajarannya :...........

No comments: